Kurs przygotowujący do egzaminu uczniów klas ósmych

Kurs dla uczniów ósmych klas szkół podstawowych :

  • prowadzony jest z następujących bloków przedmiotowych:
    – matematyka 90 min
    – język polski 90 min
  • – język angielski 60 min

ZAJĘCIA ODBYWAJĄ SIĘ  :

  • piątek  : angielski 17.00-18.00, język polski  18.00-19.30, matematyka 19.40-21.10
  • sobota :  język polski  9.00-10.30 , matematyka 10.45-12.15,

Koszt za 4 zajęcia w miesiącu wynosi : język angielski – 200 zł (60 min.) , matematyka – 240 zł (90 min.) , język polski – 250 zł (90 min.)

Opłaty w grupie piątkowej za IX i X ( 2 zajęcia w IX i 4 zajęcia w X ):j.polski – 375 zł, matematyka 360 zł, angielski 300 zł,

XI (zajęcia 8,15,22,29 XI ) : j.polski – 250 zł, matematyka 240 zł angielski 200 zł, XII (zajęcia 6,13,20 XII ) j.polski – 187,50 zł, matematyka 180 zł, angielski 150 I (zajęcia 10,17,24,31 I ) : j.polski – 250 zł, matematyka 240 zł angielski 200 zł, II (zajęcia 21,28 II ) j.polski – 125 zł, matematyka 120 zł, angielski 100 zł

III (zajęcia 7,14,21,28 III ) : j.polski – 250 zł, matematyka 240 zł angielski 200 zł, IV (zajęcia 4,11,25 IV ) j.polski – 187,50 zł, matematyka 180 zł, angielski 150 (zajęcia 9 V ) : j.polski – 62,5 zł, matematyka 60 zł angielski 50 zł,

Opłaty w grupie sobotniej za IX i X ( 2 zajęcia w IX i 4 zajęcia w X ):j.polski – 375 zł, matematyka 360 zł, angielski 300 zł

XI (zajęcia 9,16,23,30 XI ) : j.polski – 250 zł, matematyka 240 zł angielski 200 zł, XII (zajęcia 7,14, XII ) j.polski – 125 zł, matematyka 120 zł, angielski 100 zł

I (zajęcia 11,18,25 I ) : j.polski – 187,50 zł, matematyka 180 zł angielski 150 zł, II (zajęcia 22 II ) j.polski – 62,50 zł, matematyka 60 zł, angielski 50 zł

III (zajęcia 1,8,15,22,29 III ):j.polski – 312,50 zł, matematyka 300 zł angielski 250 zł, IV (zajęcia 5,12,26 IV ) j.polski – 187,50 zł, matematyka 180 zł, angielski 150 (zajęcia 10 V ) : j.polski – 62,5 zł, matematyka 60 zł angielski 50 zł,

Korzyści związane z uczestnictwem w zajęciach:

  • powtórzenie, uzupełnienie i usystematyzowanie wiedzy,
  • nabycie umiejętności sprawnego rozwiązywania zadań otwartych i zamkniętych,
  • nabycie sprawności rachunkowej, umiejętności wykorzystania i tworzenia informacji oraz rozumowania i argumentowania.
  • uczestnictwo w zajęciach odbywających się w małych grupach,
  • sprawdzenie poziomu wiedzy na egzaminie próbnym
  • w przypadku pytań rodzica lub ucznia zaprasza się do osobistej konsultacji z prowadzącym bezpośrednio po zajęciach lub w innym umówionym uprzednio terminie.

Informacje dotyczące  kursu : Kurs • język polski • egzamin ósmoklasisty • sylabus (1)

Informacje dotyczące kursu z matematyki : Kurs • matematyka • egzamin ósmoklasisty • sylabus

Informacje dotyczące przygotowania z języka polskiego fakultatywne z repetytoriów (Egzamin ósmoklasisty — język polski. Repetytorium, Greg, Kraków 2020) przeznaczone są przede wszystkim do pracy własnej. Mając na względzie obecność odpowiedzi na końcu książek uczniom pozostawia się dowolność w kwestii pisemnego uzupełniania zadań zamkniętych, które w ramach zajęć wykonuje się przede wszystkim ustnie. Warto zaznaczyć, że część lektur i zagadnień dotychczas obowiązkowych nie wchodzi w tym roku w skład egzaminu.
Fundamentem egzaminu nie jest pamięciowa znajomość lektur, a przede wszystkim umiejętność czytania ze zrozumieniem, zdolność poprawnej analizy tekstu (znanego lub nieznanego uprzednio uczniowi) i sprawne operowanie językiem polskim sąsiadujące z umiejętnym formułowaniem myśli — stąd wyćwiczenie tych zdolności jest również podstawą zajęć. W ramach spotkań powtarza się wszystkie obowiązujące tegorocznie i najważniejsze lektury, podobnie zresztą środki stylistyczne oraz podstawowe terminy literaturoznawcze, lingwistyczne i gramatyczne wraz z ich praktycznym zastosowaniem. Jedną parę zajęć poświęca się na praktyczne powtórzenie interpunkcji. Większą część zajęć zajmuje praktyczne holistyczne powtórzenie materiału na zasadzie rozwiązywania egzaminów próbnych oraz ćwiczenia związane z pisaniem rozprawek.
Warto podkreślić, że w trakcie rocznego cyklu uczeń pisze samodzielnie co najmniej siedem rozprawek i wykonuje co najmniej dwanaście arkuszy egzaminacyjnych (zarówno tych z lat poprzednich, jak i obecnych w repetytorium oraz przygotowanych samodzielnie przez prowadzącego).

W ramach zajęć powtórzone zostają:

  1. Lektury obowiązkowe:❧ Dickens Ch., Opowieść wigilijna,❧ Fredro A., Zemsta,❧ Kamiński A., Kamienie na szaniec,❧ Kochanowski J., Hymn (Pieśń XXV z Ksiąg wtórych), Na dom w Czarnolesie, O żywocie ludzkim (Fraszki to wszystko…), Tren V, Tren VII, Tren VIII, Tren IX, Tren X, Tren XIX (fragm.),❧ Mickiewicz A., Dziady (cz. II), Pan Tadeusz, Reduta Ordona, Śmierć Pułkownika, Świtezianka,❧ Saint-Exupéry A., Mały Książę,❧ Sienkiewicz H., Latarnik, Quo vadis,❧ Słowacki J., Balladyna,

Fakultatywnie w ramach przygotowania do napisania rozprawki omawia się dwa dodatkowe utwory literackie we fragmentach (Kafka F., Przemiana; Turgieniew I., Szlacheckie gniazdo) — oba wchodzące w skład kanonu klasyki literatury światowej.

 Podstawowe zagadnienia z zakresu teorii literatury:

❧ typologia rodzajów literackich (epika, liryka, dramat) i podstawowych gatunków w ich zakresie (nowela, opowiadanie, powieść, powieść historyczna, powieść paraboliczna, bajka, wiersz, fraszka, tren, pieśń, hymn, ballada, poemat, tragedia, komedia) oraz ich klasyfikowanie

❧ narracja, narratorzy i ich podtypy (pierwszo- i trzecioosobowi) i ich rozpoznawanie,

❧ podstawowe środki stylistyczne (alegoria, anafora, animizacja, antropomorfizacja, apostrofa, epifora, epitet, eufemizm, hiperbola, ironia, litota, metafora, oksymoron, personifikacja, porównanie, porównanie homeryckie, symbol) oraz ich zastosowanie praktyczne

❧ rodzaje rymów (męskie, żeńskie, parzyste, krzyżowe, okalające) oraz ich rozpoznawanie,

❧ podstawowe informacje dotyczące najważniejszych w przypadku klas IV–VIII epok literackich (tj. renesansu, oświecenia, romantyzmu, realizmu i literatury okresu wojny i okupacji).

 

III. Podstawowe zagadnienia z zakresu gramatyki opisowej języka polskiego:

❧ klasyfikacja i fleksja części mowy,

❧ bazowa terminologia z zakresu syntaktyki (w tym przede wszystkim części zdania) oraz jej praktyczne zastosowanie,

❧ podstawowa wiedza z zakresu frazeologii,

❧ bazowa terminologia z zakresu słowotwórstwa (formant, parafraza słowotwórcza, podstawa słowotwórcza, rdzeń, rodzina wyrazów, wyraz pochodny, wyraz podstawowy, wyrazy pokrewne) oraz jej praktyczne zastosowanie,

Podstawowe formy wypowiedzi pisemnej:

❧ krótkie formy wypowiedzi (komentarz na forum, ogłoszenie, zaproszenie),

❧ rozprawka (struktura pracy, przydatne frazy, techniki kompozycyjne, wychwytywanie podobieństw intertekstualnych i punktów stycznych między utworami, praktyczne zastosowanie znanych uczniowi tekstów kultury).

W przypadku pytań rodzica lub ucznia zaprasza się do osobistej konsultacji z prowadzącym bezpośrednio po zajęciach lub w innym umówionym uprzednio terminie.